2018. január 17., szerda

Könyvajánló (újratöltve) 17.

Tegnap több órát utaztam vonaton, ilyenkor mindig van nálam könyv is, igaz, lassan én leszek az egyetlen a kupéban, aki nem a telefonját nyomogatja vagy a laptopját bámulja...
Szerintem olvasni remek dolog, könyvet olvasni még remekebb. A könyvek kifogyhatatlan kincsestára pedig számomra a könyvtár, a Nógrádi Könyvtár polcain találtam a mai könyvajánlónk kötetét is.


Mihancsik Zsófia
A tigris és a majom 
Popper Péterrel beszélget Mihancsik Zsófia 
Saxum Kiadó, 2008

Valaki rám nézett mélyen: Hát nem tudja? Csak két típusú ember van a világon. Majmok és tigrisek. A majmok nagy csapatban élnek a fákon, mindig izgatottak, valami nagyon fontos történik közöttük. A tigrisek barlangokban laknak, egymástól nagy távolságokra, nyugodtan, méltósággal. Ők a nagyvadak. A beszédükről lehet felismerni őket. A majmoknak sztorijaik, panaszaik és aranyköpéseik vannak. A tigriseknek bolyongásaik, szenvedéseik és megismeréseik. De csak az egyik nyelven lehet beszélni, vagy majomul, vagy tigrisül. A másikat elfelejtjük.Nagyon fiatal voltam akkoriban, amikor ezek a szavak megmentettek az elmajmosodástól, amire komoly hajlamom volt.
Azután egyszer ezt felidéztem Mihancsik Zsófiának, aki addig beszélgetett velem, amíg egy interjúkötet lett belőle. Ennek már öt éve. És most a Kiadó ismét rávett a feltárulkozásra; arra, hogy az elmúlt fél évtized tapasztalatait összegyűjtve – rengeteg társadalmi átalakulást, egyetértést és ellenérzést, valamint a felettem elvonuló évek és események belső változásait megélve – folytassuk a beszélgetést. Megint csak igyekeztem igazat mondani, még ha rossz fényt vet is rám.
Ezzel a további beszélgetéssel kiegészítve tartják most a kezükben a Tigris és majom új kiadását. Fogadják jóindulattal és megértéssel.

(forrás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése